Chcesz stworzyć dobrą stroną internetową? Sprawdź, na co musisz zwrócić szczególną uwagę

Strona internetowa firmy łączy w sobie wiele funkcji. Stanowi rodzaj interaktywnej wizytówki, okna wystawowego oraz platformy komunikacji z marką. Aby jednak firmowe serwisy WWW mogły spełniać wszystkie te zadania, muszą być odpowiednio zaprojektowane i wykonane. Jak to zrobić?

Różne rodzaje serwisów WWW

Rozważania na temat sposobów tworzenia dobrej jakości stron internetowych należy rozpocząć od tego, że istnieje kilka typów serwisów WWW wykonywanych w kilku różnych celach. Inaczej należy więc oceniać witryny internetowe mające pełnić rolę strony firmowej w typowo korporacyjnym stylu, inaczej zaś strony pomyślane jako nowoczesne narzędzie służące nawiązaniu i podtrzymaniu komunikacji z klientem. Jeszcze inne zasady obowiązywać będą w przypadku serwisów WWW pełniących rolę sklepów w branży e-commerce oraz coraz popularniejszych landing page.

Serwisy WWW w stylu korporacyjnym

Typowo korporacyjne strony firmowe to serwisy WWW pełniące w głównej mierze rodzaj cyfrowej wizytówki, na której znajdziemy informacje o działalności firmy, jej ewentualnych działach, rodzaju wykonywanych zadań i realizacjach. Na stronach tego typu zamieszcza się utrzymane w mocno oficjalnej konwencji informacje o firmie, jej zarządzie oraz o sposobach nawiązywania kontaktu z jej przedstawicielami. Strony te nie są z reguły szczególnie atrakcyjne wizualnie, za to spełniają doskonale cele informacyjne i reprezentacyjne.

Strony firmowe jako miejsce kontaktu z klientem

Firma pragnąca mieć w miejsce mocno sformalizowanej wizytówki platformę do kontaktu ze swoimi klientami, powinna postawić na atrakcyjny wizualnie i łatwy w obsłudze serwis WWW z dużą ilością wartościowych i przede wszystkim przydatnych treści. Ponieważ strona taka musi podołać kilku różnym wymaganiom, jej zaprojektowanie i wykonanie nie jest z całą pewnością łatwe, za to efekt – mimo iż jego osiągnięcie wymaga sporej ilości czasu, sił i środków – przyniesie wymierne korzyści na długie lata.

Serwisy WWW

Serwisy WWW

W przypadku strony firmowej traktowanej jako own media należy dołożyć ogromnej staranności do każdego z trzech wymienionych wyżej aspektów. Jej warstwa graficzna (wizualna) musi przyciągać i zachęcań do pozostania na danym serwisie WWW jak najdłużej. Powinna być miła dla oka, a jednocześnie swoim stylem odzwierciedlać rodzaj branży, w której działa dana firma. Podobnie rzecz ma się w przypadku zamieszczanych tam treści. Badania pokazują, że serwisy WWW z dużymi zasobami interesujących i przydatnych treści ściągają ogromny ruch, który następnie można umiejętnie przekierować np. do sklepu internetowego.

Serwisy WWW dla e-commerce

Strony sklepów internetowych to prawdopodobnie najbardziej wymagające serwisy WWW w całym internecie. Atrakcyjność wizualna jest tu koniecznością, zaś łatwa i intuicyjna obsługa stanowi podstawę, bez której nie sposób nawet myśleć o przychylności internautów. Zatroszczenie się o wartościowe treści pomoże dodatkowo wygrać wyścig z konkurencją i wyróżnić się spośród tysięcy podobnych sklepów z branży.